· гуманістична спрямованість - створення обстановки доброзичливості, довіри, поваги до особистості, неможливості використання результатів досліджень для застосування будь-яких репресивних дій до учасників навчально-виховного процесу;
· об’єктивність - уникнення суб’єктивних оцінок, створення рівних умов для всіх учасників навчально-виховного процесу;
· системність – комплексний підхід до вивчення різних аспектів життя навчального закладу, опрацювання та аналізу результатів досліджень;
· валідність - відповідність пропонованих контрольних завдань змісту навчальної програми, чіткість критеріїв виміру і оцінки, дотримання визначених процедур проведення та опрацювання результатів;
· надійність результатів, що означає можливість підтвердження позитивних і негативних результатів різними способами контролю; шляхом повторного контролю, який проводять інші особи;
· врахування психолого-педагогічних особливостей шляхом диференціації контрольних та діагностичних завдань;
· рефлексія, що проявляється в аналізі та оцінці отриманих результатів на всіх рівнях управління, здійсненні самоаналізу і самооцінки.
Варто задуматись кожному причетному до моніторингових досліджень, як застосовуються ці принципи.