За цілями проведення:
· інформаційний (регулярний збір інформації на визначені теми з різних джерел, зокрема, із законодавчих актів, положень, наказів, методичних видань, класних журналів, сайтів освітніх установ та громадських організацій, що дозволяє скорегувати програму розвитку навчального закладу, навчальні плани і виховні програми);
· діагностичний моніторинг (збирання та узагальнення інформації за певними показниками з метою вивчення конкретних освітніх проблем (визначення рівня навченості учнів конкретної вікової групи, вимірювання рівня сформованості конкретних компетентностей, особистісного розвитку учнів, готовності школи до профільного навчання та інш.).
· управлінський (відстеження й оцінка ефективності, наслідків і вторинних ефектів прийнятих рішень, розроблених програм).
За засобами, що використовуються :
· педагогічний (дидактичний, освітній, виховний) (вивчення рівня навченості та якості виховання учнів, якості змісту освіти, якості викладання, умов, що забезпечують можливості навчання, виховання та самовиховання особистості);
· психологічний (вивчення пізнавальної сфери, емоційної рівноваги, моральних цінностей тощо);
· соціологічний (вивчення соціальних умов життя, навчання та праці учасників освітнього процесу, наявність програм їх соціального захисту);
· медичний (вивчення стану фізичного здоров'я учасників освітнього процесу);
· статистичний (збирання статистичної інформації відповідно до показників державної та відомчої статистичної звітності);
· ресурсний (визначення обсягів та якості забезпечення ЗНЗ матеріально-технічними, фінансовими, науково-методичними та іншими ресурсами);
· кадровий (вивчення кадрового складу педагогів, процесу та результатів підвищення кваліфікації педагогів);
· управлінський (оцінювання якості та ефективності управління школою).