Аналіз анкети
щодо визначення рівня готовності до проведення моніторингових досліджень педагогічними працівниками ЗНЗ
Центрально-Міського району м. Кривого Рогу
До анкетування були залучені педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів Центрально-Міського району.
Станом на 11.10.2017 оброблено 309 анкет з 15 навчальних закладів.
77% педагогів дали коректне визначення поняттю «моніторинг», а отже розуміють його сутність, 12% вчителів розуміють моніторинг лише як відстеження певних характеристик, залишаючи поза увагою обов’язкову корекційну роботу та аналіз її результативності (КЗШ №12, 64).
50% вчителів зазначають готовність до проведення моніторингових досліджень, 36% - потребують консультацій (КЗШ №8, 12, 20, 79, 39,), 14% - відчувають потребу в системній роботі (КЗШ №85).
41% респондентів характеризують діяльність закладів на етапі впровадження програми моніторингу (КЗШ №2, 8, 28, 85, 123, НВК), 43% перебувають на етапі осмислення та аналізу проблеми (КЦМГ, КЗШ №1, 39, 79, 104), 8% - на етапі розробки програми моніторингу, 10% поки що зосереджуються на вивченні відповідної фахової літератури.
Головною перешкодою для проведення моніторингових досліджень 67% педагогів визначили відсутність часу, разом з тим 15% вчителів зазначили відсутність необхідних теоретичних знань та потребу у відповідному інформуванні.
За напрямками моніторингових досліджень переважають педагогічний (68%) та учнівський (82%).
Для проведення досліджень найчастіше використовуються анкетування (83%), спостереження (77%), тестування (86%).
61% респондентів обізнані з процедурою і порядком проведення моніторингового дослідження, 28% - розташували послідовність етапів моніторингу з деяким неточностями (КЗШ№20, 64, 104), 9% відповіли невірно (КЗШ №1)
91% опитаних характеризують організаційні умови в закладах як дуже добрі та добрі, 87% дають аналогічну характеристику психологічному клімату в колективах, 72% надають позитивну оцінку системі стимулювання, 87-86% схвалюють систему навчання та науково-методичного супроводу
Всі форми навчання (шкільні семінари, методичні наради, педагогічні ради, робота МО, творчих груп, самоосвітня діяльність, районні, міські семінари) впливають на якість проведення моніторингових досліджень, кількість позитивних відповідей становить 67-87%, тренінги на базі ДОІППО схвалюють 58% вчителів.
Рекомендації:
1. Посилити інформативну спрямованість діяльності опорної школи з питань моніторингу Центрально-Міського району, особливо для вчителів-предметників, класних керівників
2. Звернути увагу заступників директорів на необхідність роз’яснювальної роботи стосовно питань моніторингових досліджень для педагогічних працівників, які цього потребують
3. Залучати педагогів району до навчання на тренінгах ДОІППО
4. Спрямувати діяльність закладів на запровадження програмного підходу до здійснення моніторингових досліджень