Професійна компетентність учителя потребує постійного розвитку і удосконалення. Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», підготовка вчителя до роботи в нових умовах.
Постає необхідність запровадження інноваційних підходів до організації дієвої системи підвищення компетентності педагогів, модернізації вже наявної системи, створення умов для самоорганізації, самовдосконалення, самоосвіти вчителя.
Коли держава забезпече вчителів необхідними інструментами та знаннями, школа зміниться завдяки вчителю...
Учитель постійно працює над самоосвітою.
Сучасні діти нетакі як були раніше,тому вони потребують кардинально іншого підходу. Тільки творчий, готовий до змін вчитель зможе працювати в НУШ.
сучасний вчитель повинен бути компетентним, лабільним та конкурентноспроможним
Прийшла пора змін.Нам Вчителям потрібно теж змінюватися. До нас ідуть інші діти, які потребують інших форм та методів навчання. Нині вчитель має більше свободи. Але і часу на підготовку тепер потрібно більше. Але головне, щоб був результат.
Сучасний вчитель повинен вміти правильно використовувати принципи і методи педагогічної технології.
Сучасний вчитель - це творча особистість.
Потрібне поєднання педагогічного досвіду з інноваційними формами та методами
Сучасний учитель повинен мислити і діяти по-новому, іти в "ногу" із часом, а тому має прагнути до саморозвитку та професійного зростання, щоб виховати людину нового покоління.
В умовах реалізації Концепції "Нова українська школа"професійна компетентність учителя є особливо актуальною, саме тому сучасний учитель має саморозвиватися, удосконалювати професійні навички, щоб бути успішним разом із своїми учнями.
Професійне зростання вчителя в умовах нової української школи сприяє індивідуалізації стилю педагогічної діяльності, креативності в роботі вчителя, запровадженню інноваційних технологій навчання.
Для того, щоб виховати дитину спроможною жити в сучасному світі педагог повинен "йти у ногу з часом", а це означає, що вчитель повинен кожної хвилини працювати над собою. Самоосвіта та самовдосконалення потрібні нам всім для успішного виховання дітей.
Професійна компетентність вчителя НУШ - це здатність працювати самостійно за власною ініціативою, помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення,засвоювати будь-які знання на практиці.
Основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності вчителя є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої діяльності.
Я вважаю, що вчитель повинен планувати своє майбутнє, адекватно сприймати нововведення. Тому професійне зростання вчителя в умовах НУШ необхідне. Учитель повинен іти в ногу з часом, для якісного виконання своєї роботи.
Успіх інноваційних змін, у першу чергу залежить від учителя, його творчого потенціалу, Сьогодення вимагає такого вчителя, який готовий пізнавати нове, втілювати в освітній процес такі форми та методи роботи, які допомогли б здобувачам освіти бути готовими жити в сучасному світі.
Одна з найактуальніших вимог реформи сучасної освіти - компетентнісний підхід до викладання навчальних предметів, що нині активно запроваджує Міністерство освіти України. Такий підхід передбачає опнування вчителем методик компетентнісного навчання, розуміння сутності Нової української школи. Урок - це відкрита соціально-педагогічна система для здобуття учнями якісної освіти. Щоб надати якісну освіту, вчитель повинен вчитися й розвиватися.
Педагог сучасності креативний, допитливий, небайдужий до змін, постійно працює над самоосвітою, самовдосконаленням професійних навичок. Вчитель повинен впроваджувати в своїй освітній діяльності новітні технології, формувати індивідуальний стиль роботи, планувати майбутнє.
Прагнення до самовдосконалення, самоосвіта є важливими чинниками професійного зростання вчителя, що забезпечують розширення його творчих можливостей, пізнавальних інтересів та формування творчої індивідуальності.
Професійне зроотання вчителя потребує постійного вдосконалення й розвитку.
Моніторинг оцінювання педагогічної діяльності дає змогу не лише систематизувати інформацію, але й може стати дієвим механізмом матеріального заохочення педагогів, що ефективно працюють у режимі розвитку.
Нова українська школа потребує нового вчителя. Вчителя сучасного, обізнаного, володіючого різноманітними сучасними технологіями. Постійна участь у тренінгах, навчальних вчительських проектах, підвищення рівня рівня педагогічної майстерності, бажання працювати по новому - необхідна, головна запорука сучасного вчителя. У професії залишається лише той, хто прагне нового, а працювати як раніше - НЕ ЗГОДЕН!
В умовах НУШ важливу роль має професійна компетентність вчителя, яка впливає на ефективність сучасного уроку. І щоб підвищити якість уроку, вчитель повинен не тільки досконало знати методи, прийоми і форми роботи, а і вміти їх доцільно застосовувати, урізномонітнювати, постійно будти в пошуку. А головне, урок не повинен бути тягарем ні для учнів, ні для вчителя. Учень і вчитель - це дві взаємозв'язані сили, які мають діяти злагоджено, в одному напрямі. Але вчитель ніколи не досягне запланованої мети, якщо він не виробив у дітей стійкий інтерес до предмету.
В умовах реформування Нової української школи постає гостре питання підготовки та перепідготовки вчителів. На мою думку, курси підвищення кваліфікації вчителів при педагогічних вузах вже не відповідають вимогам часу та потребам вчителів у професійному зростанні. Для вчителя-практика написання курсових робіт не дає можливість підвищувати фаховий рівень. На мою думку, такі заходи, як регіональні та національні Не педагогічні конференції ed-Camp, Всеукраїнські літні школи"Освіітні ініціативи", зустрічі з авторами підручників тощо, дають можливість вчителям обмінюватися досвідом, набувати новий, створити дієву спільноту творчих вчителів.
Перш ніж здійснювати моніторинги, потрібно створити відповідні умови для самоосвіти та подальшого розвитку вчителя. Я згодна з колегами, що вчитель рушійна сила в суспільстві, але дуже багато часу витрачається для надання різного роду інформації, що забирає не тільки вільчий час, а й час для самоосвіти.
Так, я вважаю, що в умовах НУШ вчитель повинен постійно працювати над собою, вдосконалювати свої професійні вміння та навички.Вчитель НУШ повинен знаходити нові підходи в роботі з дітьми.
НУШ - це насамперед нові підходи та методи навчання, адже головне завдання - формування соціально-адаптованої, творчої особистості. На мою думку досягти такої мети можливо лише за умови постійого розвитку та самовдосконалення вчителя, що в свою чергу неможливе без підтримки держави.
Постійне професійне вдосконалення вчителя просто необхідно в реаліах сучасного життя, адже світ змінюється кожної години. А ми готуємо підростаюче покоління для того, щоб через 10-15 років вони вступили в "доросле життя". просто повинні йти в ногу з часом, розвивати в дітях необхідні компетенції, які дадуть їм можливість реалізувати свій потенціал в майбутньому.
Професійне зростання вчителя - обов*язкова умова реформування освіти в нашій державі, але до цього ж дуже велике значення має відношення влади до освітян. Без комплексу заходів по підвищенню престижності професії вчителя неможливе підвищення якості освіти.
Компетенція вчителів, здатних проявляти високу адаптивність і готових до вирішення нових завдань та адекватне сприйняття прогресивних нововведень, зацікавленість у підвищенні ефективності професійної діяльності, планування майбутнього і готовність брати на себе відповідальність як ніколи актуальна в сучасній освіті. Необхідно дати вчителю можливість зростати творчо і час на самовдосконалення та самоосвіту, а тому вважаю, що моніторинг в освіті має бути сформований чітко і коректно , висвітлюючи основні напрямки роботи вчителя та його знання і досягнення.
Професійне зростання вчителя в умовах НУШ сприяє індивідуалізації стилю педагогічної діяльності, творчості в роботі вчителя, запровадженню новітніх технологій та постійного вдосконалення знань з предмету.
Важливим для сучасного вчителя вважаю постійне самовдосконалення та свободу самовираження. Кожен вчитель отримав бажану свободу вибору в методиці викладання в НУШ. Корисним є пошук власного стилю, який надихає, захоплює вчителя та його учнів. Вважаю, що моніторинг має враховувати ці особливості.
Успішне вирішення завдань сучасної освіти пов`язане з удосконаленням підготовки та професійним розвитком педагога. Професійна компетентність вчителя потребує постійного розвитку і удосконалення.
Людина, яка обрала професію вчителя, повинна чітко розуміти, що її обов'язком є постійне навчання та розвиток. Вчитель постійно повинен працювати над підвищенням рівня своєї професійної компетентності, щоб у результаті мати можливість та здатність навчати інших, йдучи в ногу із сучасністю. Отримати інформацію щодо результативності своєї праці можна завдяки моніторингу професійної діяльності, використовуючи його як одну із складових.
Для реалізації Концепції НУШ дійсно потрібні інноваційніі підходи.Для цього вчителю необхідно самовдосконалюватися і постійно розвиватися.
Приєднуюсь до думки інших вчителів. Оскільки професійне зростання вчителя в умовах розвитку сучасного суспільства є дуже важливим! Учитель має розвиватися, професійно зростати задля ефективного навчального процесу.
Моніторинг дає можливість порівняння і перевірки професійного зростання вчителя в умовах постійного розвитку. Проте потрібно пам'ятати, що професія "вчитель" - це є постійне самовдосконалення, навчання та покращення своїх професійних навичок, та методик викладання. За допомогою моніторингу можна виявити напрям в системі навчання, який необхідно вдосконалювати.
Щоб якісно навчати дітей, виховати їх готовими до реальності життя та самодостатніми особистостями потрібно аби вчитель йшов в ногу з часом, розвивався та самовдосконалювався. Тільки постійна праця, творчість, гармонія знань, почуттів і поведінка сприяє успіху.
Суспільство постійно розвивається, тому потрібно змінювати дієві підходи навчання сучасної дитини. Виховати компетентну дитину, адаптовану до сучасного життя може лише вчитель, який постійно навчається, розвивається й удосконалює свії професійні навички.
Моніторинг професійного зростання вчителя в умовах НУШ надзвичайно важливий. Тому вчитель повинен постійно вчитись та самовдосконалюватись, опановувати нові форми і методи роботи з дітьми, бути агентом змін. Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Школа українська буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає.
В сучасних умовах актуальним є питання запровадження інноваційних підходів до підвищення компетентності педагога, що виражаються в постійній самоосвіті вчителя, модернізації, самоорганізації.
В зв"язку з реалізацією Концепції «Нова українська школа» особливо актуальним є питання підготовки вчителя до роботи в нових умовах, тобто вміння володіти інноваційними технологіями, підвищення компетентності педагога, створення умов для самоорганізації, самовдосконалення, самоосвіти вчителя.
Сучасна школа потребує вчителя, який вміє креативно мислити, адаптуватися до певних змін, розуміє потреби сучасної молоді. Без певних компетенцій та підготовленості вчитель не зможе реалізувати обсяг певних вимог, які сприятимуть практичним навичкам і вмінням. Також бути другом, порадником, лідером у дитячому колективі головні аспекти сучасного вчителя.
Успіх інноваційних змін, у першу чергу залежить від учителя, його творчого потенціалу, готовності до безперервної самоосвіти, здібності до гнучкого соціально-педагогічного мислення, гуманістичної спрямованості особистості. Тому професійна компетентність вчителя потребує постійного вдосконалення й розвитку.
Усе починається з учителя. Робота педагога - це постійний творчий пошук, неможливий без натхнення та любові до власної справи. Сьогодення вимагає такого вчителя, який готовий пізнавати нове, втілювати в освітній процес такі форми та методи роботи, які допомогли б здобувачам освіти бути готовими жити в сучасному світі.
Без постійного навчання, професійного розвитку педагог не зможе працювати з дітьми в умовах сьогодення. Успішне вирішення завдань сучасної освіти безпосередньо пов’язане з удосконаленням підготовки та професійним розвитком педагогів.Як зазначається у документах з реформування освіти нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.
Професійна компетентність учителя потребує постійного розвитку і удосконалення.
На мою думку, професійне зростання вчителя – зростання і самих здобувачів освіти. Самоосвіта та самовдосконалення потрібні вчителям, як необхідна умова успішної праці. НУШ задала направлення, в якому необхідно працювати, виходячи із сучасних потреб нашого суспільства. Тому моніторинг, як засіб перевірки обраного шляху, може неабияк допомогти у роботі сучасного педагога, щоб своєчасно удосконалювати свою роботу.
Моніторінг є засобом вивчення якості освіти. Однак у сучасній українській педагогічний науці недостатньо розроблені підходи до виявлення критеріїв якості шкільної освіти, механізмів моніторингу та процесів його використання.
Реальна дієвість нової української школи залежить від кожного конкретного педагога: його знань, умінь, компетенцій, розуміння стратегічних цілей діяльності та наявності дієвого інструментарію для практичної реалізації знань.На мою думку, вчитель повинен запроваджувати новітні технології в освітньому процесі,формувати індивідуальний стиль педагогічної діяльності, бути зацікавленим у підвищенні ефективності професійної діяльності, планувати майбутнє, бути готовим брати на себе відповідальність.
я вважаю, що професійна компетентність вчителя потребує постійного вдосконалення й розвитку.
При проведенні моніторингу професійної компетентності вчителя велике значення має інструментарій. Зокрема розроблено багато анкет.
У такій діагностичній роботі в нагоді стає комп’ютерний діагностичний комплекс „Персонал – ψ” розроблений на основі методик психологічного тестування, що являє собою засіб обстеження, виявлення і самодіагностики особистості та колективу. За результатами тестування визначається психологічний профіль людини, повна та коротка характеристики особистості й колективу.
Комплекс вирішує наступні задачі:
- введення первинних результатів тестування з бланка;
- графічний аналіз результатів тестування (профіль особистості та інше);
- систематизація та збереження інформації в базі даних;
- створення характеристики за результатами тестування;
- відбір з бази даних персоналу за соціально-психологічними критеріями;
- подання на екран і друк текстів анкет та бланків для відповідей;
- подання на екран і друк текстів інтерпретації результатів тестування;
- можливість включення в систему нових методик;
- проведення комп’ютерного тестування з пред’явленням питань і відповідей на екрані монітору;
- визначення та вирішення проблем через особистісні потенційні можливості.
Основними результатами при комп’ютерній обробці інформації в комплексі передбачено кількісно-якісний аналіз особистості й колективу (групи) за певними соціально-психологічними напрямами.
Програма зберігає дані про респондентів. У розділі статистика можна вести пошук і відбір персоналу за соціально-психологічними критеріями. За вибраними параметрами складаються портрети колективу в цілому, або групи респондентів, що дає можливість прогнозувати і проектувати формування і розвиток ділових та міжособистісних стосунків у колективі
У прогамі «Персонал» використовуються такі методики:
«Загальна характеристика». Розроблена на основі методики О.Зворикіна. За її допомогою визначається тип особистості респондента.
«Особливості міжособистістних стосунків». Розроблена на основі методики Т. Лірі. Вона призначена для дослідження уявлень суб’єкта про себе, а також для виявлення взаємостосунків у групах. За допомогою цієї методики виявляється переважаючий тип ставлень до людей у самооцінці і взаємооцінці.
«Риси педагогічної діяльності». Розроблена на основі методики З. Резапкіної і Г. Резапкіної. Призначена для визначення психологічного портрету викладачів навчальних закладів.
«Соціально-психологічні настанови». Розроблена на основі методики О. Потьомкіної. Призначена для визначення соціально психологічних орієнтацій особистості.
«Спрямованість особистості». Розроблена на основі методики Б. Басса. Призначена для визначення соціальної спрямованості особистості.
«Мотиви і мотивація діяльності». Завдання призначене для визначення мотиваційної сфери особистості і включає в себе методики:
1. Мотивація схвалення (Д.Марлоу, Д. Краун).
2. Мотивація до успіху (Т. Елерс).
3. Мотивація уникнення невдач (Т. Елерс).
4. Мотивація готовності до ризику (Шуберт).
Сучасне суспільство гостро несе потребу в глибоко компетентних вчителях, здатних проявляти високу адаптивність і готових до вирішення нових завдань та адекватному сприйняттю прогресивних нововведень, зацікавлених у підвищенні ефективності професійної діяльності, плануючих майбутнє і готових брати на себе відповідальність.