Учитель – це людина, на якій тримається реформа. То саме від вчителя залеже зміна світогляду дітей. Чи зможе вчитель змінитись, подолати свої стеріотипи, перемогти страх перед новим? Бо вчитель Нової української школи повинен йти в ногу з часом, бути творчим, незалежним, конкурентоспроможним.
Кожному вчителю треба самостійно спідкувати за своїм професійним зростанням протягом життя та не чекати критики, а попереджати її.
Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту».
Міністерство освіти і науки пропонуватиме типові навчальні програми, проте будь-який учитель чи авторська група зможуть їх доповнювати або створювати свої. Учитель тепер обмежений лише Державним стандартом. У цьому документі окреслено результати: що мають знати та вміти учні, закінчивши певний етап навчання. Натомість, як дійти до цих результатів, учитель визначатиме сам.